www.gmg.cat

GMG al Tozal de Guara i a l’Aneto

Publicat per gmg
| el 20 juliol 2023

Aquesta newsletter ens arriba amb dos cims.

El Tozal de Guara el vam pujar el passat 21 d’abril. Amb els seus 2.077 metres és el cim més alt de la serra de Guara. Tot i no destacar per la seva alçada, la seva ascensió és un recorregut bastant exigent, doncs el punt de sortida és a tant sols 800 m sobre el nivell del mar i s’acumula un desnivell positiu de 1.355m amb 21km de caminada total. Un cop al cim, les vistes sobre el Pirineu Aragonès són excepcionals. Com a premi a la caminada, el dia següent vam visitar l’arquitectura dels cellers de la regió de Somontano, Laus, Otto Bestué i Sommos, acompanyant les visites amb alguns tasts de vins.

L’Aneto, el rei del Pirineu, el vam pujar una vegada més el 4 de juny. Com que havíem d’esquivar una previsió meteorològica que anunciava tempestes a partir de les 14:00h, vam matinar de valent. Ens llevàvem a Benasque a les 2:45h amb intenció d’arribar al cim a les 10:00h. Ben aviat vam trepitjar un munt de neu recent caiguda i vam tenir un temps molt bo que ens va permetre gaudir d’una emotiva jornada. Aquesta sortida era en record del nostre amic Santi Miralda, apassionat de la muntanya que ens va deixar el passat 7 de novembre. Així que vam reunir-nos un grup d’amics seus amb l’objectiu d’acompanyar al seu fill petit fins el cim més alt dels Pirineus i complir així una promesa que li havia quedat pendent. Santi, ens veurem per allí dalt i mentrestant a GMG continuarem pujant muntanyes!