www.gmg.cat

Un altre cim a GMG

Publicat per gmg
| el 22 juliol 2021

Després d’un any i mig sense poder pujar gaires muntanyes, a causa de la situació de pandèmia, GMG torna a la càrrega. El passat mes de juny vam anar a la Vall de Núria per tancar una de les travesses més maques del Pirineu català, l’Olla de Núria des de Queralbs, amb un recorregut total de 29km i 2.770 m de desnivell positiu.

Vam dividir la pujada en dues jornades. La tarda del primer dia vam pujar des de Queralbs fins al Santuari de Núria, on vam allotjar-nos per fer-hi nit, superant els primers 7,5km i 830m de desnivell positiu. La matinada següent ens esperaven 21,5km i 1.940m de pujada. Vam sortir en direcció al Puigmal (2.914m) i el vam coronar a les 8:00 del matí, amb temperatures negatives, més baixes del normal per l’època.

Després d’un descans per esmorzar ens esperava la resta de carena que transcorre entre la vessant catalana i la francesa pel Pic del Segre (2.843m), el de Finestrelles (2.828m), el d’Eina (2.789m), el Noufonts (2.851m), el Noucreus (2.799m), el Fossa del Gegant (2.808m), el Fontnegra (2.728m) i el d’Àliga (2.422m).

Malauradament, en aquesta ocasió, el cansament ens va visitar abans d’hora i juntament amb unes condicions meteorològiques adverses, vam decidir avançar la tornada per la canal del Noufons i no vam tancar l’Olla. Queda doncs tornar-hi per acabar la feina mig feta, mentre ja preparem el següent cim al Pirineu d’Osca, el Perdiguero (3.222m).